Geef me je echt

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 1
We zijn zo vaak geneigd onszelf te verstoppen achter muren en maskers. We beschermen onszelf tegen minder fijne gevoelens en tegen het soms harde oordeel van de wereld. Muren lijken veilig. Maskers geven een houding. We beschermen ons hart en intussen leven we maar half. Want wie ben je echt? Waar kom je vandaan en waar wil je naartoe? Wat heb je nodig?

Het is eng om je meest pure, kwetsbare zelf te laten zien. Tegelijk krijgt het leven vaak zoveel meer kleur als je jezelf écht durft te geven. Als je jouw plek in de wereld durft in te nemen. Van jou is er maar één. Niemand is als jij. Dus geef me je echt. Met je gouden én je zwarte randjes. Want echt: je mag er zijn!

Anne-Marije Maris (1980) studeerde Algemene Taalwetenschap en Logopedie. Na meer dan tien jaar werkzaam te zijn geweest als logopedist, onder meer in het speciaal onderwijs, gooide ze in 2017 het roer om. Ze startte Brievenbusgeluk, waarmee ze persoonlijke geluks- en troostmomentjes creëert in de vorm van kaarten, posters, gedichten en andere inspirerende cadeaus. 'Geef me je echt' is de opvolger van haar succesvolle debuutbundel 'Kopje onder' (2020), waarmee ze vele lezers wist te raken.

Poëzie
Poezie
Palmslag
28 januari 2021
28 januari 2021

Reacties op: Geef me je echt