Koude Oorlog 3

Koude Oorlog 3

Op 9 november 1989 viel de Berlijnse Muur en kwam een einde aan de Koude Oorlog. De DDR, het andere Duitsland, was geïmplodeerd en niet langer levensvatbaar als socialistische heilstaat. In deze Koude Oorlog een interview met Hans Modrow, de laatste communistische minister-president van Oost-Duitsland, over de roerige en onzekere tijd van Die Wende.
Naast artikelen over de Ost-politik van Willy Brandt, over kerkelijk verzet en de Marshallhulp aan Duitsland, ruim aandacht voor het verzet tegen kernwapens in Nederland, de hulp van de CIA aan onze BVD en de veelal onzichtbare voorzieningen ter bescherming van bevolking, overheid en bedrijfsleven.
Met een artikel over een bezoek aan Transnistrië zijn we terug in onze huidige tijd en bij de vraag: ‘Waartoe leidden de bezuinigen op defensie sinds het eind van de Koude Oorlog, het zogenaamde vredesdividend?’ We besluiten deze uitgave met een ontluisterend artikel over de huidige staat van onze landmacht.
Geschiedenis & Politiek
Uitgeverij Aspekt B.V.