Kroniek van een overzichtelijk jaar

Kroniek van een overzichtelijk jaar

Rank 300 Gelezen 7 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 21 Favoriet 1 Recensies 2
Artikelen 1 Spots 2   Topics 0
Na verschillende opgemerkte romans verrast Diane Broeckhoven ons met haar 'Kroniek van een overzichtelijk jaar', een zeer persoonlijk dagboek waarin het jaar 2018 zich veelbelovend als een rode loper uitrolt, maar gaandeweg ook dieptepunten met zich meebrengt.
Broeckhoven laat zich echter niet uit het veld slaan door valkuilen en hindernissen. We lezen over haar schouder mee
hoe accepteren veel beter werkt dan vechten, we krijgen inzicht in een schrijversleven, laven ons aan de humor waarmee klein en groot geluk in beeld worden gebracht, beleven gemeenschappelijk herinneringen aan een tijd die voorgoed voorbij is. Of lijkt.

Diane Broeckhoven weet als geen ander grote levensthema’s te vatten in een uitgepuurde taal en met scherp inlevingsvermogen. Naast de internationale bestseller 'De buitenkant van meneer Jules', schreef ze onder meer 'Wat ik nog weet', 'De poppendokter' en 'Wat voorafging'.
Uitgeverij Vrijdag
01 oktober 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 19,95 Bestel het e-book € 9,99

Lezerswaarderingen

Artikelen over Kroniek van een overzichtelijk jaar

Meer artikelen

Hebban recensie

Jeanette van Culinette's Kookpunt Hebban Recensent

Zo bijzonder kan het dagelijks leven zijn

Auteur Diane Broeckhoven werd geboren in Antwerpen en woonde vanaf 1970 in Nederland, maar ging na 30 jaar weer terug naar haar geboortestad. Ze heeft een groot aantal kinderboeken geschreven waarin menig taboe wordt doorbroken. In 1998 schreef ze haar eerste boek voor volwassenen en de roman De buitenkant van meneer Jules werd, ook internationaal, een groot succes. Na nog een aantal romans...

Lezersrecensies (1)

Haar rijk gevuld leven in al zijn eenvoud.

door: Katrien Baert 1 like
Kroniek van een overzichtelijk jaar van Diane Broeckhoven is een boek waar ik reikhalzend naar uitkeek. Een boek waarin ze meerdere gebeurtenissen over haar jaar 2018 verhaalt, wekte mijn nieuwsgierigheid. Ik heb al meerder boeken van haar gelezen en haar vertelkunst verleidt me telkens opnieuw....