Kroniek van een overzichtelijk jaar

Rank 4693 Gelezen 19 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 20 Favoriet 0 Recensies 3
Non-fictie Artikelen 2 Spots 2   Topics 0
Na verschillende opgemerkte romans verrast Diane Broeckhoven ons met haar 'Kroniek van een overzichtelijk jaar', een zeer persoonlijk dagboek waarin het jaar 2018 zich veelbelovend als een rode loper uitrolt, maar gaandeweg ook dieptepunten met zich meebrengt.
Broeckhoven laat zich echter niet uit het veld slaan door valkuilen en hindernissen. We lezen over haar schouder mee
hoe accepteren veel beter werkt dan vechten, we krijgen inzicht in een schrijversleven, laven ons aan de humor waarmee klein en groot geluk in beeld worden gebracht, beleven gemeenschappelijk herinneringen aan een tijd die voorgoed voorbij is. Of lijkt.

Diane Broeckhoven weet als geen ander grote levensthema’s te vatten in een uitgepuurde taal en met scherp inlevingsvermogen. Naast de internationale bestseller 'De buitenkant van meneer Jules', schreef ze onder meer 'Wat ik nog weet', 'De poppendokter' en 'Wat voorafging'.

Literaire non-fictie algemeen
Uitgeverij Vrijdag
26 september 2019
01 oktober 2019

Zo bijzonder kan het dagelijks leven zijn

door: Jeanette 1 like

Auteur Diane Broeckhoven werd geboren in Antwerpen en woonde vanaf 1970 in Nederland, maar ging na 30 jaar weer terug naar haar geboortestad. Ze heeft een groot aantal kinderboeken geschreven waarin menig taboe wordt doorbroken. In 1998 schreef ze haar eerste boek voor volwassenen en de roman De...

Reacties op: Kroniek van een overzichtelijk jaar