Kun je me ooit vergeven?

Ooit was Lee een gevierd schrijfster van biografieën. Nu is ze aan lagerwal geraakt, mede door haar drankzucht en nogal stekelige karakter. Als haar kat ziek wordt, heeft ze geld nodig voor de dierenarts. Ze steelt een paar brieven van een beroemdheid uit een bibliotheek en verkoopt ze aan een handelaar. Dan blijkt dat de brieven meer geld opleveren naarmate ze beter geschreven zijn. Lee ziet een kans om haar biografisch talent op een heel andere manier te gelde te maken: als die beroemdheden geen interessante brieven schreven, dan doet zij het wel voor ze.

Kun je me ooit vergeven? is een vilein geschreven zelfportret van een imperfect maar eigenzinnig en geestig mens: een verslag van een leven dat laveerde tussen de glamour van de New Yorkse literaire scene, de zelfkant van donkere kroegjes vol tegenculturele randfiguren, en de schimmige
antiquariaten en handelaars daartussenin.

Is Kun je me ooit vergeven? het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Kun je me ooit vergeven?