Kunnen vissen tellen?

Kunnen vissen, bijen en zelfs garnalen tellen? Het antwoord is ja! Dit onderhoudende boek voor bèta's én alfa's laat zien hoe ze dat doen en hoe ze net als de mens dagelijks belangrijke keuzes maken op basis van getallen.

Dat dieren tellen blijkt uit verrassend onderzoek met onder meer chimpansees, guppy's en kraaien. Kikkers kiezen een partner aan de hand van het aantal kwaken. Leeuwen bepalen hun verdediging door te luisteren naar het aantal aanvallers dat ze horen brullen. En sommige vogels tellen net zo goed als kleine kinderen.

Hoe wij mensen de vaardigheid om te tellen en rekenen al sinds duizenden jaren handig benutten en hoe die zich ook bij verschillende diersoorten manifesteert laat brein-hoogleraar Brian Butterworth zien in Kunnen vissen tellen? Butterworth legt uit hoe het rekenkundige deel van de hersenen in elkaar zit en hoe mens en dier daarmee hun voordeel doen.

Is Kunnen vissen tellen? het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Kunnen vissen tellen?