Kusthistories

Kusthistories. Vakantie aan Zee toont het verloop van een dagje aan de Belgische kust tijdens de afgelopen eeuw. Nostalgische en herkenbare kijk op de eerste vakanties aan zee met vele honderden foto's en afbeeldingen van strandscènes, badkostuums, campings, dieren op het strand, strandspelen, bad- en strandcabines... Catalogus van Kusthistories te Middelkerke, het gloednieuwe museum van het kusttoerisme in België.
Met 'Kusthistories' trekken we op vakantie naar de Belgische kust tussen 1930 en 1980. Met een schat aan oude foto's, voorwerpen en krokante tekstjes trekken de auteurs de doos van het collectieve geheugen open, vol met dierbare herinneringen en onuitwisbare indrukken uit een tijd die nog niet helemaal is vervlogen. Reikhalzend uitkijken naar het moment van de waarheid: de zee, de zee! Net iets te koud en verrassend zout zeewater. Uren in de weer op het strand, de ene overactief, de andere horizontaal. Onbezorgd een ijsje likken, flaneren op de wandeldijk: vakantie aan zee was en is verrassend herkenbaar, toch was het destijds nét iets anders. Ongetwijfeld wil je hierna meteen zelf naar zee. Bezoek dan zeker 'Kusthistories', het gelijknamige museum over het kusttoerisme in Middelkerke.

Is Kusthistories het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Kusthistories