Kwaadschiks
De Standaard:
Telegraaf:

Kwaadschiks

Gelezen 194 Aan het lezen 19 Wil ik lezen 135 Favoriet 30 Recensies 7
Literatuur & Romans Artikelen 2 Newsroom 2 Lijsten 2 Spots 5 Top25's 11   Topics 0
De relatie tussen reclameman Nico Dorlas, halverwege de veertig, en zijn jongere vriendin Désirée staat op springen. Dorlas' aanhoudende drank- en drugsconsumptie, zijn handtastelijkheid en zijn aan paranoia grenzende verlatingsangst vormen een dodelijke combinatie. Als Désirée de benen neemt, rest Dorlas maar één conclusie: zij moet sterven, en hij zal met zijn vriendin ten onder gaan.

Dorlas wordt terzijde gestaan door Ernest Quispel, de advocaat uit Advocaat van de hanen (1990), die twintig jaar grijzer en twintig jaar cynischer is geworden. Binnen een etmaal zien we het universum van Nico Dorlas verkruimelen.

Kwaadschiks is een literair moordmysterie zoals alleen A.F.Th. van der Heijden dat schrijven kan: geworteld in de Amsterdamse actualiteit, maar met universele reikwijdte, compact en tegelijk diepgaand.

De tandeloze tijd (6)
Uitgeverij De Bezige Bij b.v.
10 november 2016
10 november 2016

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Peter de Wolff

Guy Doms Hebban Recensent

Integraal ontrafeld mysterie

door: Guy Doms 23 reacties 6 likes

Adrianus Francis Theodorus (Adri) van der Heijden: een imposante naam, gekoppeld aan een even majestueus hoofd. Met Kwaadschiks viert hij zijn 65e verjaardag,  het zesde deel van zijn romancyclus 'De tandeloze tijd'. Ook deel zeven verschijnt, Kastanje a/d Zee is voorlopig uitsluitend beschikbaar...

Reacties op: Kwaadschiks