Lacht nor mij

Lacht nor mij

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 1 Recensies 1
Lacht nor mij en ik lach terug nor A. Is het echt allemaal zo simpel, Slongs? Hoe komt het dat jij
altijd zo positief bent? Neem jij misschien happy pills?

Wel, het vraagt gewoon een beetje toewijding en zelfreflectie. En af en toe los met je smoel tegen de
muur lopen. When the going get’s tough, the tough get going. Die eerste tough wil zeggen moeilijk,
de tweede zachtmoedige vastberadenheid, een eigenschap die ook mijn grote helden typeert.

Mijn heroes en sheroes blinken uit in vreedzaam verzet. Het is de tweede tough die hen drijft. Hoe
komt het dat Nelson Mandela na zevenentwintig jaar gevangenis niet verbitterd raakte? Hoe kan
het dat Jezus stervend aan het kruis vergiffenis vroeg voor zijn vervolgers? Waar haalt de Dalai
Lama zijn lichtvoetigheid vandaan terwijl hij al decennia in ballingschap leeft?

Wat al mijn helden en heldinnen gemeen hebben, is dat ze hun eigen geest leerden kennen. Om
daarna heilzame eigenschappen als vriendelijkheid en mededogen te versterken, en negatieve zoals
haat en hebzucht te stoppen. Om te zoeken naar wat ons verbindt en niet naar wat ons onderscheidt.

Elk op hun manier hebben die helden mij gevormd, van onzekere puber tot vreedzame krijger. Dit boek is mijn eerbetoon aan hen.
Mens & Maatschappij
Houtekiet
25 september 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 21,99 Bestel het e-book € 14,99

Lezersrecensies (1)

Lach eens naar een boek, lees het en je lacht terug

door: Boekenvirus 1 like
Lacht nor mij en ik lach terug naar A is het begin van een songtekst maar ook duidelijk een levensvisie van Slongs. Positieve acties leiden naar positieve reacties. In dit boek leren we zowel over het levensverhaal van Slongs maar ook over degene die haar hebben beïnvloed. Elk hoofdstuk begint...