Ladivine

Ladivine

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 1
Literatuur & Romans Spots 1   Topics 0
Clarisse houdt al jaren iets verborgen voor haar man en dochter: ze heet geen Clarisse maar Malinka. Ook gaat ze al jaren in het diepste geheim op bezoek bij haar moeder Ladivine, een arme schoonmaakster.
Deze geheimen kosten Clarisse haar huwelijk. Na vijfentwintig jaar heeft haar man Richard genoeg van zijn vrouw, die hij nooit echt heeft leren kennen. Hun dochter – ook Ladivine geheten – kiest de kant van haar vader. En dan neemt het leven een onverwachte wending. In een tijd van vragen en verdriet vindt de jonge Ladivine steun bij een vreemde bruine hond die haar voortdurend aanstaart.

Uitgeverij De Geus B.V.
17 maart 2015
17 maart 2015

Eeke Hebban Recensent

Te omslachtig en langdradig taalgebruik

door: Eeke 1 reactie 1 like

Met het boek Drie sterke vrouwen (2009) won de Franse Marie NDiaye, die al op 16-jarige leeftijd debuteerde met De jonge Z., de Prix Concourt en de Europese Literatuurprijs. In 2013 kwam haar boek Ladivine in het Frans uit en deze roman is onlangs naar het Nederlands vertaald.

In deze...

Reacties op: Ladivine