Lam

Lam

Rank 8556 Gelezen 342 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 295 Favoriet 18 Recensies 46
Literatuur & Romans Artikelen 5 Newsroom 2 Lijsten 3 Spots 12 Hebban 1000 657 Topics 1   Leesclub

Lucia is zes wanneer haar moeder een winkel binnenstapt en niet meer naar buiten komt. Niemand weet waar ze heen is, niemand beantwoordt welke vraag dan ook. De verdwijning zorgt voor een oorverdovende stilte in huis en de afwezigheid van haar moeder trekt een donkere streep door het leven van zowel Lucia als haar vader. De eenzaamheid thuis en op school, het verlangen naar een moederfiguur en de onmacht van haar vader drijven Lucia als jonge vrouw uiteindelijk het dorp uit.

Meer dan tien jaar later leidt Lucia een chaotisch leven in de stad, het verleden lijkt begraven en vergeten. Tot ze telefoon krijgt. Het lijk van haar vader is gevonden. Tegen haar zin keert Lucia terug naar het dorp dat ze ooit bewust de rug toekeerde, terug naar het ouderlijk huis, waar ze terechtkomt in haar vaders best bewaarde geheim.

Manteau
09 oktober 2018
09 oktober 2018

2 keer bewerkt, laatste bewerking door Greet Braem

Marvin O. Hebban Recensent

Een hard en integer beeld van een gebroken jeugd

door: Marvin O. 2 likes

Lucia woont al meer dan tien jaar in de stad zonder ooit nog naar haar dorp en haar vader teruggekeerd te zijn. Toen ze zes was, liep haar moeder een winkel binnen terwijl zij in een snikhete auto achterbleef, verdween daar spoorloos en werd nooit meer teruggezien. Haar vader voedde haar sindsdien...

Reacties op: Lam