Lange tanden

Anorexia. Een ziekte waar iedereen wel een beeld van heeft. Een extreem mager en bleek meisje op een weegschaal, dat in de spiegel kijkt en een dikke variant van zichzelf ziet. Of datzelfde meisje dat voor een bord zit met een appel erop, waarvan ze nog geen hap genomen heeft. Kleding die veel te groot geworden is. Toch vrees ik dat de waarheid iets afwijkt van dit beeld. Dat anorexia niet is wat hierboven beschreven staat, dat het een ziekte is die dieper gaat dan (niet-)eten of afvallen. Om die reden neem ik je mee in de wereld van Renée. Zij wordt op zeventienjarige leeftijd voor het eerst opgenomen in een eetstoorniskliniek om daar de complexe strijd te voeren tegen haar ziekte.

Recensies (1)

Is Lange tanden het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Lange tanden