Lava

Rank 245 Gelezen 208 Aan het lezen 6 Wil ik lezen 231 Favoriet 6 Recensies 15
Thrillers & Spanning Lijsten 1 Spots 5   Topics 0

Op een verweerd en somber lavaveld net buiten Reykjavik staat de Gallow Rock. Het is een plek waar ooit misdadigers werden geëxecuteerd, maar het is nu een toeristische bezienswaardigheid. Tot het moment dat er opnieuw een lichaam wordt gevonden, hangend aan de rots. De spijker in de borst van de man bewijst dat het geen zelfmoord is, en van het briefje dat met de spijker op het lichaam was gespietst is nog slechts een snipper papier overgebleven.

Wanneer de politie het appartement van de man bezoekt, wacht hun nog een raadsel: een vierjarige jongen is er moederziel alleen achtergelaten. Hij weet niet waarom hij daar is, lijkt geen verband te hebben met het slachtoffer, zijn ouders zijn spoorloos verdwenen, en zijn tekeningen laten zien dat hij getuige is geweest van iets vreselijks.

Terwijl rechercheur Huldar op de moordenaar jaagt en kinderpsycholoog Freyja op zoek gaat naar de ouders van de jongen, ontvouwt zich langzaam een verhaal van geweld en wraak.

Literaire thriller

2 keer bewerkt, laatste bewerking door Stefan

Ann Busquart Hebban Recensent

Eén langgerekt mysterie

door: Ann Busquart 2 reacties 3 likes ebook

Het recept voor de 'Huldar en Freyja'-thrillers is ondertussen gekend: er gebeurt een misdaad en er is minstens één kind bij betrokken. Telkens opnieuw een verhaal verzinnen dat die twee elementen geloofwaardig combineert, lijkt geen sinecure. Toch is Yrsa Sigurdardottir er met Lava opnieuw in...

Reacties op: Lava