Meer dan 4,5 miljoen beoordelingen en recensies Organiseer de boeken die je wilt lezen of gelezen hebt Het laatste boekennieuws Word gratis lid

Lavinia

'Net als de Spartaanse Helen veroorzaakte ik een oorlog. Zij veroorzaakte de hare door zich te geven aan de mannen die haar wilden. Ik veroorzaakte de mijne, omdat ik niet aan een man gegeven wilde worden; ik koos mijn eigen man en daarmee mijn lot. De man was beroemd, het lot duister; geen slechte balans.'

Lavinia, dochter en metgezel van koning Latium, heeft eindelijk de leeftijd bereikt om te trouwen. In de weken na haar verjaardag bezoeken meerdere kandidaten het paleis. Haar moeder geeft de voorkeur aan een bloedverwant: koning Turnus van Rutulia. Hij is knap, heldhaftig en heeft alles wat een jong meisje zou willen, maar Lavinia droomt van een andere man. Haar hart ligt bij de machtige Aeneas van Troje, een krijger over wie ze alleen heeft gehoord van een dichter die verschijnt in haar dromen en haar overtuigt van hun gezamenlijke toekomst. Als Lavinia weigert te trouwen met Turnus weet ze dat ze een oorlog zal ontketenen – maar haar lot werd verzegeld op het moment dat de dichter aan haar verscheen en sprak over de liefde van haar leven.

Toon details

Is Lavinia het boek voor jouw Reading Challenge?
Op naar de challenge

Populaire boeken in hetzelfde genre

Boeken van dezelfde auteur

Gesponsord

Een ijzingwekkend en uiterst actueel vervolg in de succesvolle Millennium-serie, geschreven door de Zweedse bestsellerauteur Karin Smirnoff.

Een berger ontdekt in een scheepswrak het stoffelijk overschot van een duiker. Het onderzoek van rechercheur Liewe Cupido leidt naar een duikclub op Terschelling. Een duistere zaak.

Op welk moment zet je de regels opzij? De nieuwe beklemmend spannende thriller van Marion Pauw. Een vriendengroep is fantastisch. Tot die zich tegen je keert.

De nieuwe Nicci French. Een bloedstollend spannende thriller waarin oude en nieuwe politiezaken verstrengeld raken.

Een actuele thriller over Vladimir Poetins dochter. Hoever reiken de ambities van Poetin? Richt hij zijn vizier op de rest van Europa? En welke rol speelt zijn dochter Maria Poetina?

Bloedmaan, de bloedstollend spannende nieuwe bestseller van Jo Nesbø. Harry Hole is terug en moet in een race tegen de klok een seriemoordenaar ontmaskeren

In deze nieuwe spionagethriller komt de Repair Club onder leiding van Johan Antink samen voor een nieuwe zaak. De timer tikt genadeloos door en voor hij op nul staat, moet de moordenaar bekend zijn.

De baas van een Zweeds mijnbouwbedrijf wordt op gruwelijke wijze vermoord. Een jonge blinde vrouw besmeurd met bloed wordt als getuige in een kast gevonden. Wat is er echt gebeurd in het zomerhuis?

Nieuwe thriller van de Gouden Strop-winnaar van 2021! Een doodgewone nieuwbouwwijk in Nederland. Daar gebeuren geen rare dingen. Toch?

Er gebeuren mysterieuze dingen in en rond de villa van Lynn en haar man, sterrenkok Camiel. Wie houdt zich anders voor in deze bloedstollende nieuwe thriller van Esther Verhoef?

Bloedspoor in de wijngaard en Wraak op Île Sordou: de nieuwe wervelende cosy crime van M.L. Longworth.

Reageren op Lavinia

Wil je kort reageren op dit boek of een vraag stellen aan andere lezers, plaats dan een reactie.