Leeg

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Judith van Manen had als tiener al eetproblemen en worstelde met haar zelfbeeld en perfectionisme. Toen ze begin twintig was, groeide dit uit tot een ernstige eetstoornis en een zware depressie.
In Leeg geeft Judith een realistisch beeld van hoe een eetstoornis zich ontwikkelt, hoe je ook zonder een extreem laag gewicht een ernstige eetstoornis kunt hebben en wat er allemaal achter schuil kan gaan. Maar ze schrijft ook over de hoop die er is: het kan beter worden.
Voor vrouwen vanaf 16 jaar die worstelen met eetproblematiek en voor hun omgeving, zoals ouders, gemeentewerkers en hulpverleners. Leeg is ook een aanrader voor mensen die niets met een eetstoornis te maken hebben. Zij zullen ontdekken dat ze zich in delen van het verhaal herkennen. Iedereen ervaart in zekere mate een leegte vanbinnen, al gaan we daar verschillend mee om.

'Als je wilt weten wat er zich afspeelt in het hoofd van een geliefde of patiënt met een eetstoornis, dan is dit je kans.'
Helene Akkerman, psycholoog

Judith van Manen studeert Theology & Religious Studies aan de VU. In haar vrije tijd doet ze veel aan veld- en zaalvoetbal.
Ark Media