Leerschool van een idealist

Gelezen 4 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 22 Favoriet 1 Recensies 0
Non-fictie Lijsten 1   Topics 0

Leerschool van een idealist van Samantha Power is een onvergetelijk relaas over de kracht van idealisme. Power bevond zich lang in het hart van de politieke macht in Washington: als Amerikaanse ambassadeur bij de Verenigde Naties en als mensenrechtenadviseur van president Obama. Daarvoor was ze oorlogscorrespondent en uitte ze stevige kritiek op het Amerikaanse buitenlandbeleid. Toen ze van outsider een insider werd, moest ze haar idealen zien te verenigen met de realiteit van het regeren. In deze memoires vertelt Power over die tijd, maar ook over haar jeugd in Dublin en Atlanta en over haar werk als journalist en activist. Openhartig en met humor laat ze zien hoe uitdagend het is om de opvoeding van twee jonge kinderen te combineren met een 24/7-baan in Washington. Ze geeft inzicht in de complexiteit van de internationale politiek, die in haar ambtstermijn bijzonder roerig was.

Biografieen literaire auteurs
Atlas Contact
01 oktober 2019
02 oktober 2019

Reacties op: Leerschool van een idealist