Lenette van Dongen

Lenette van Dongen haalt graag de onechte kant van zowel het leven als haar vak onderuit. Wat blijft er over als je de glamour en de inhoudsloze buitenkant van het bestaan uit je leven verbant? Het besef dat je de moed moet hebben om het leven te nemen zoals het zich aandient, of zoals van Dongen zegt: ‘Ik ben gestopt met gelukkig worden, moet je eens proberen: je houd een tijd over!’ Daarnaast schrijft van Dongen over idealen, de dood van haar vader, Sintermaarten, morrende meubels, Finding Nemo, kerstballen in oktober, het kopen van pumps en observeert ze onafgebroken de wereld om ons heen. Dit zijn de thema’s uit zowel haar programma’s als van de columns die Lenette van Dongen de afgelopen jaren voor Opzij heeft geschreven: anekdotes en persoonlijke verhalen waarin ze situaties neergezet die herkenbaar zijn voor een groot publiek. Lenette is de bundeling van deze columns, die een mooi beeld geven van de authentieke Lenette van Dongen.

Lenette van Dongen is cabaretière en debuteerde twaalf jaar geleden met het programma Mag het wat zachter? Daarna volgden nog vier programma’s, waarvan Vedette unaniem door de pers werd geprezen. Haar nieuwe show heet Rafels.

Is Lenette van Dongen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Lenette van Dongen