Leontine van Moorsel, de rit van mijn leven

Leontine van Moorsel, de rit van mijn leven

Gelezen 5 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 1
Leontien van Moorsel werd geboren op 22 maart 1970. In Boekel, een klein Brabants dorpje onder de rook van Eindhoven. En daar zou ze misschien nog steeds hebben gewoond als ze niet al op jonge leeftijd ontdekte dat ze keihard kon fietsen. Met een ongekend doorzettingsvermogen fietste ze uiteindelijk 4 Olympische titels, 9 wereldkampioenschappen, en 2 tourzeges bij elkaar. Een en al euforie, zou je bijna zeggen. Maar dat valt tegen. Het fanatisme dat Van Moorsel meervoudig wereldkampioene maakte, brak haar ook op. Haar gouden medailles bleken een zeer zwarte keerzijde te hebben. Openhartig vertelt ze haar verhaal. Over de vele ups and downs, haar strijd tegen een eetstoornis en het moederschap dat haar leven nieuwe invulling geeft nu de pedalen niet langer meer permanent ronddraaien.
Marjolein Hurkmans (16 maart 1965) is journalist bij de Telegraaf waar ze reportages maakt en interviews doet voor het Magazine Vrouw op Zaterdag. Fietsen doet ze hooguit als haar auto niet wil starten. Op de omafiets van een van haar drie kinderen. Eerder schreef ze het autobiografische ‘Mama’s zijn ook mensen’ (2000) en ‘Natuurlijk houd ik van je, hoe heet je ook alweer’ (2004)
Lifestyle & Vrije tijd
House of Knowledge.