Leraar Centraal

In een aantal van deze blogs komt mijn liefde en belangstelling voor lezen aan bod. Lezen met kinderen en praten over wat je hebt gelezen, vind ik misschien wel het mooiste van mijn vak. Ik ben ervan overtuigd dat je kinderen niet alleen goed kunt leren lezen, maar dat je ze zo ook een blijvende liefde voor het verhaal kunt bijbrengen.

Als je elke dag met kinderen teksten leest, zoals wij op school doen, dan bied je leerlingen naast kennis ook zicht op de fascinerende wereld van teksten en verhalen. Je kunt met ze verdwalen in gedichten, of in de doolhof van de Minotaurus. Je kunt ze laten lezen over het heden, verleden en de toekomst. Ik ben nog geen kind tegengekomen die dat niet wil.

Martin Bootsma

Is Leraar Centraal het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Leraar Centraal