Leren omgaan met personen met autismekenmerken

Er bestaan al heel veel boeken omtrent autisme. We kennen het begrip dus al wel. Maar het ontbreekt ons vaak aan een praktische leidraad over hoe je met mensen met autisme moet omgaan. Ze worden vaak verkeerd begrepen en ook foutief ingeschat. Er ontstaan dan een heleboel misverstanden of problemen die soms toch hadden kunnen worden vermeden. Het is waar: deze mensen zijn heel authentiek. Met hen omgaan vereist maatwerk. Bepaalde aandachtspunten in dit boek kunnen niettemin opheldering brengen in situaties die vaker voorkomen dan je denkt. Ook al is de ene persoon zeker de andere niet. Zo leren we van elkaar, via heel concrete en doodeerlijke verhalen vanuit de dagelijkse realiteit.

Recensies (1)

Is Leren omgaan met personen met autismekenmerken het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Leren omgaan met personen met autismekenmerken