Lessen uit Ellende

Lessen uit Ellende

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Het leven is niet voor iedereen altijd even gemakkelijk. Dat ondervindt Kenneth (1993) die op 18-jarige leeftijd net was begonnen aan een studie Psychologie en Wijsbegeerte aan de KU Leuven en ineens ernstig ziek wordt. Na een hardnekkige klierkoorts begint zijn hypofyse uit te vallen.
In 2015 krijgt hij de diagnose ‘hersenkanker’. Bestralingen volgen en gelukkig lukt het om de kanker af te vechten. De hypofyse wil echter niet herstellen, met als gevolg dat Kenneth chronisch ziek is.

Een ernstige ziekte is voor iedereen een lijdensweg, maar voor jonge mensen wellicht nog meer. De jongeman zit er niet alleen fysiek doorheen, maar ook mentaal, psychisch en emotioneel. Voor dat laatste zijn echter geen remedies, Kenneth moet zich daar zelf zien uit te tillen. Hij begint veel te lezen en verzamelt allerhande nuttige informatie. Het toepassen daarvan helpt hem onmiddellijk vooruit.

Hij leert omgaan met zijn nieuwe situatie, leert zichzelf kennen en vindt een remedie tegen de “anders overheersende negativiteit”. Hij neemt zijn wispelturige gedachten waar zonder er door meegesleurd te worden. Zo ontdekt hij dat hij alles al in zich heeft om het leven makkelijker en aangenamer te maken. Hij gaat zienderogen mentaal en lichamelijk vooruit.

In dit boek wil Kenneth zijn levenslessen en ervaringen delen. Hopelijk zijn deze ‘Lessen uit Ellende’ ook anderen tot steun.

Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen