Leugens in het donker

Manuel
Het leven is onvoorspelbaar.
Controle bestaat niet, het is niet meer dan een onbereikbaar verlangen. Als je dat accepteert, kun je er dichtbij in de buurt te komen. In die categorie hoor ik thuis.
Ik sta aan het roer van mijn leven. Het maakt niet uit hoeveel onverwachte wendingen er op mijn pad komen. Ik ga voor niets achteruit en buig alles om naar mijn wil. Zo hou ik grip op elke situatie.
Tot mijn pad het hare kruist. Mijn toekomstige vrouw. Een rol waar ze niet op zit te wachten. Helaas voor haar hoort zij in de categorie mensen die wanhopig vechten om controle, maar het nooit zullen bereiken.
Dat houdt voor mij de weg open om de leiding over haar leven te nemen.

Lola
In een leven waarin alles voor mij wordt bepaald, hou ik me staande met het plan om uiteindelijk het heft in eigen hand te nemen. Het is slechts een kwestie van tijd voor ik bevrijd zal zijn van de onderdrukking in mijn leven.
Tot mijn pad het zijne kruist. Mijn toekomstige man. Een rol die ik hem niet ging geven, maar hij elke intentie had om op te eisen.
Als hij me beter zou kennen weet hij dat ik dat niet zou laten gebeuren. Nooit laat ik een man mijn leven meer overheersen. De enige die de leiding over mijn leven neemt ben ikzelf.

Recensies (5)

Meer recensies

Is Leugens in het donker het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Leugens in het donker