Leuke Johan

‘Leuke Johan’ vertelt het levensverhaal van een jongen uit Amsterdam West, die zijn weg zoekt in de woelige jaren zestig. In het keurige gezin waar Johan toe behoort ontbreekt de emotionele veiligheid; gevoelige zaken worden doodgezwegen. De grote maatschappelijke onderwerpen, politiek en religie laat Johan langs zich heen gaan, maar komt soms ongewild in het strijdtoneel dat aan de orde van de dag is in Amsterdam in de jaren zestig en zeventig. Voor werk en huisvesting is Johan aangewezen op eigen kracht en soms gaat het goed, maar vaker mis. Toch krabbelt hij steeds overeind en begint met veel energie aan een nieuw avontuur in de liefde en werk.

Johan is van nature opgewekt en klopt alles dat stroef is week met humor. Aandacht van vrouwen komt hij nooit tekort. Na zijn veertigste kruipt hij opnieuw uit een diep dal en hoopt met een bemiddelde levensgezellin in een meer stabiele fase terecht te komen. En belangrijker nog: zal hij de voortdurende hunkering naar liefde beantwoord zien?

Hannah Waterman groeide op in Amsterdam en woont en werkt op Madeira. Ze is beeldend kunstenaar en auteur van diverse romans: ‘De jukebox van Varkenshoeder’, ‘De Ontkenner’, ‘Holtes en uitsteeksels’ en ‘Het Zevende Hemd’.

‘Leuke Johan’ verscheen in december 2020

ISBN 9789081918879