Leven als een held

Als kind droomde William McRaven ervan een superheld te worden. Om een cape om te doen en zijn krachten te gebruiken om de wereld te redden. Toen hij jaren later in dienst ging, admiraal werd in het Amerikaanse leger en de wereld rondreisde kwam hij vele echte helden tegen – en geen van hen had bovenmenselijke krachten. Geen van hen droeg een cape.
Wat ze wel allemaal hadden, waren kwaliteiten die hen hielpen om zichzelf en anderen tot steun te zijn, om een verschil te maken: niet alleen moed en doorzettingsvermogen, maar ook eigenschappen als nederigheid, compassie en vergevingsgezindheid. In dit boek vertelt McRaven hun verhalen en heeft hij die kwaliteiten omgezet in tien leefregels die je zelf kunt toepassen.
Leven als een held is een inspirerend eerbetoon aan echte, alledaagse helden en een oproep om van hen te leren en zelf ook de wereld een stukje beter te maken.

Business & Management
Leidinggeven, coachen
Volt
03 juni 2021
03 juni 2021

Reacties op: Leven als een held