Leven als God in Rusland

Het woord datsja heeft wereldwijd een soort mythische betekenis gekregen.
Wat doet de Rus op zijn buitenhuis? Eten en drinken, dat vooral. De datsja heeft een functie in het Russische leven, die de ‘datsjnik’ bevrijdt van de wereld in de boze stad om hem heen. Hij leeft met de natuur en wat de natuur hem schenkt. En dat is heel wat. De uitgestrekte bossen zijn ideale oogstplaatsen voor een rijke sortering aan vruchten en paddenstoelen. Het wild uit de bossen heeft de Russische maag altijd gevoed. De locale markten leveren een keur aan producten uit de moestuinen waar baboesjka’s met hart en ziel hun fruitbomen koesteren en groenten verbouwen.
Ik, Peter, geniet al vele jaren van het datsja-feest als consument en keuken-assistent. En zij, Julia, heeft met haar Russische wortels de eetcultuur van haar land de datsja-keuken binnengehaald. Met een beetje fantasie kan de lezer zich verplaatsen via de recepten en de verhalen naar de datsja-sfeer waarin genieten en vrijheid voorop staan.
Haal een datsja-Rus in je keuken… en voel je als God in Rusland.

Recensies (1)

Is Leven als God in Rusland het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Leven als God in Rusland