Leven, een kunst

Rick Timmermans (red.) Leven, een kunst. Ignatiaanse meditaties Hoe word ik een levenskunstenaar? Wat is er nodig voor gelukkige dagen? Job mijmerde al over deze vragen, te midden van zijn ellende. Kan zelfs een lijdende mens het leven zien als hogere kunstvorm? Het antwoord is ‘ja’. De levenskunst is een weg waarlangs we veel wijsheid vinden. Maar wie wijst ons de weg erheen? Het pad is verborgen. De meditaties in deze bundel geven geen pasklare antwoorden, maar laten steeds nieuwe aspecten van levenskunst oplichten. Rode draad in deze bundel met veertig meditaties is het besef dat ware wijsheid en levenskunst begint bij het aanvaarden van je werkelijkheid. Doorleef vreugde en verdriet, pijn en herstel, duisternis en licht – en omarm ze als een geschenk. De auteurs van deze bundel zijn vrouwen en mannen die staan in de ignatiaanse traditie, de spiritualiteit die zijn oorsprong vindt bij Ignatius van Loyola (1491-1556). Ze schreven hun meditaties voor Ignis, een webmagazine van de jezuïeten in Nederland en Vlaanderen over geloof, spiritualiteit en samenleving. Rick Timmermans (1987) is hoofdredacteur van Ignis Webmagazine en werkzaam bij het Platform voor ignatiaanse spiritualiteit. Als journalist schreef en werkte hij mee aan verschillende boeken over christelijke spiritualiteit.

Religie & Spiritualiteit
Spiritualiteit