Leven met hooggevoelige kinderen

1 op de 5 kinderen is hoogsensitief
Sinds het verschijnen van haar bestseller Leven met hooggevoeligheid krijgt Susan Marletta-Hart van lezers regelmatig devraag hoe ze het beste kunnen omgaan met hoogsensitievekinderen. Wat is kenmerkend voor hen, hoe begeleid je ze alshet bijvoorbeeld op school te druk is, wat zijn de valkuilen voordeze kinderen en hun al dan niet hooggevoelige ouders?
Susan Marletta-Hart laat zien hoe we een hooggevoelig kind kunnen herkennen. Daarvoor gebruikt ze recente inzichten(deel 1). Ook staat haar boek vol verhalen: wat het bijvoorbeeld betekent voor zo n kind om op kamp te gaan of waarom het zoveel last heeft van een kriebelend labeltje in een T-shirt (deel 2). Ten slotte geeft Susan Marletta-Hart 26 oefeningen en meditaties o.a. `Wees luid , `Visualiseer een schild en concrete tips voor ouders en andere opvoeders (deel 3).

Is Leven met hooggevoelige kinderen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Leven met hooggevoelige kinderen