Leven over de grens

Leven over de grens

Migratie houdt de gemoederen wereldwijd bezig. Velen vertrekken noodgedwongen vanwege problemen in eigen land. Een grote groep mensen verhuist echter vrijwillig. Student, expat, zendeling of migrant: naar het buitenland ga je niet zomaar. Je gaat omdat je jezelf wilt ontwikkelen, omdat je je geroepen weet, of omdat je situatie elders beter is dan thuis. Of al je verwachtingen over het buitenland uitkomen, moet natuurlijk nog blijken.

Leven over de grens beschrijft op een levendige manier de ervaringen van de auteur en zijn gezin in Singapore. Aan de hand van voorbeelden reflecteert hij op vragen als: waarom zou je naar het buitenland gaan? Hoe ga je om met culturele verschillen? Hoe vind je een nieuwe kerk? Hoe onderhoud je het contact met familie en vrienden?

Dit boek is niet alleen een aanrader voor iedereen die zich op het buitenland oriënteert, maar geeft ook inzicht en tips aan thuisblijvers die zich afvragen wat hun familie of vrienden bezielt.

Dirk de Korne (1980) is stafdirecteur bij een zorgorganisatie. Hij werkte ruim zes jaar in Singapore en diende als diaken in een plaatselijke gemeente. Naast vakinhoudelijke publicaties schrijft hij maandelijks een column voor het Reformatorisch Dagblad. Dirk en zijn vrouw Andrien ontvingen twee dochters in Singapore.
Mens & Maatschappij
Erdee Media Groep – Uitgeverij de Banier