Levende sierlijkheid

Gelezen 4 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 1 Recensies 2

Om in de veranderlijke wereld een behoorlijk leven op te bouwen, staat spirituele ontwikkeling hoger op de prioriteitenlijst. Behoorlijk in de zin dat de mens actief leeft en weet wanneer zich aan de realiteit aan te passen en wanneer niet. Elk individu heeft immers een volmaakt beeld van de perfecte toestand, dat niet door wie of wat dan ook wordt opgelegd en als leidraad dient. Dit persoonlijke idee wordt de levenswegformulering genoemd. De mens wil geluk en welzijn handhaven en natuurlijk liever vergroten. Als doelmatige gids waarin de basisprincipes van de epistempiriologie aan bod komen, ondersteunt Levende sierlijkheid op het levenspad, zonder dat er enige overbelasting optreedt.

In de epistempiriologie wordt de innerlijke mens aangesproken die, onafhankelijk van het doen en laten van anderen, het beste uit het leven kan halen. De kern van de epistempiriologie bestaat uit twee bronnen die samenkomen, namelijk epistemologie - van het Griekse woord episteme - kennis - en empiriologie - van het Griekse woord empiria. Beide zijn samengevlochten en theorie en praktijk zijn onscheidbaar.

Dina-Perla is change agent voor persoonlijke groei, empowerment en spiritualiteit. Ze spreekt en schrijft over taboes en sierlijk leven.

Religie & Spiritualiteit
Spiritualiteit