Lezen en leesclubs

Lezen en leesclubs

Gelezen 4 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 1 Spots 1   Topics 0

Lezen is een populair tijdverdrijf en wint nog steeds aan populariteit. Lezen smaakt immers altijd naar meer, en steeds meer mensen delen graag hun leeservaring met anderen. Veel lezers zoeken elkaar dan ook op en beginnen een leesclub. Maar wat is de meest succesvolle manier om een leesclub op te richten? En hoe zorg je ervoor dat de bijeenkomsten langere tijd boeiend blijven?

Dit boek is een praktische handleiding voor het samenstellen en inrichten van een leesclub. Daarnaast kunt u uitgebreide achtergrondinformatie, leessuggesties en honderden discussietips vinden om het lezen van boeken - samen met uw leesclub of alleen - meer en blijvend verdieping te geven.

In dit boek vindt u:
* tips voor het starten van een leesclub en voor het praktisch organiseren van bijeenkomsten
* informatie over boeken en auteurs waarmee u uw leeslijst kunt variëren, met voorbeelden en discussievragen
* analysemethoden waarmee u dieper in een boek kunt duiken en er zo meer uithaalt.

Gerangschikt op verschillende thema's: meer dan 80 boekbesprekingen, leessuggesties en bijbehorende discussietips over romans uit de Nederlandstalige en vertaalde literatuur.

Pearson Benelux B.V.
10 maart 2006