Lezen in tijden van Netflix

Rank 249 Gelezen 12 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 58 Favoriet 0 Recensies 1
Non-fictie Artikelen 1 Lijsten 1 Spots 1   Topics 0

De concurrentie in het gevecht om onze tijd is genadeloos: smartphone, tablet en pc smeken om aandacht en knagen onophoudelijk aan onze leestijd. Paradoxaal genoeg
komt een recente representatieve studie naar leesgedrag tot de conclusie dat 82 procent van de ondervraagden de rust, concentratie en onthaasting tijdens het lezen als bijzonder aangenaam en waardevol ervaart. Aan deze kloof tussen gevoel en praktijk valt iets te doen.

Felicitas von Lovenberg heeft onderzoek, lezerservaringen en haar eigen leesgedrag bijeengebracht in dit boek. Voor allen die tips nodig hebben om hun leesgedrag te optimaliseren, geen tijd meer hebben om te lezen of met de zin en onzin, het nut en de meerwaarde van het lezen worstelen.

Von Lovenberg vertelt geanimeerd en uiterst onderhoudend over hoe het lezen de sociale competentie en het zelfbewustzijn kan bevorderen. Hoe het ideologieën ondermijnt, ons minder eenzaam maakt en nieuwe werelden voor ons opent. Ze bespreekt deep reading, leesclubs, boekenkasten, bibliotheken en het voorlezen. En als het ten slotte om de meest boeiende, verrassende, afschuwelijke, verliefde of aartsluie romanfiguren gaat, is het helemaal feest.

Cossee, Uitgeverij

Er was eens... / Marieke was op Bookstore day
26 mei 2019 25 reacties
  Meer artikelen

Lezersrecensies (1)

Voltaire zei het al: 'lezen sterkt de ziel'

door: Truusje Truffel leest 1 like
'Ik heb mij het paradijs altijd als een bibliotheek voorgesteld' - Jorge Luis Borges Een boekje met een felrode cover - niet te missen in de boekwinkel - vertelt over het genot én het belang van lezen. Vanzelfsprekend weet je als lezer al hoeveel plezier en kennis je uit boeken kunt halen. Lezen...