Lichter leven

Iedere dag zien we in alles om ons heen de weergave van ‘perfectie’, het zogenaamde schoonheidsideaal.
Het geeft het beeld dat slank goed is en putjes of vetrollen slecht zijn. We krijgen dagelijks nieuwe rages
voorgeschoteld die ervoor kunnen zorgen dat we het perfecte plaatje wél bereiken. Al die prikkels van
buitenaf kunnen ertoe bijdragen dat we onszelf compleet verliezen.

Iedereen die ooit (langdurig) heeft geworsteld met zijn gewicht weet hoe ingewikkeld dit onderwerp is. Met
roken of alcohol kun je helemaal stoppen, maar eten moet je iedere dag blijven doen. De relatie met eten
is voor veel mensen een levenslange haat-liefdeverhouding. Een dagelijkse strijd die van invloed is op het
plezier in je leven.

Hoogste tijd dus om die strijdbijl te begraven en te gaan voor een andere strategie. Eentje die duurzaam is
en waarvan je naar alle waarschijnlijkheid ook nog een stuk gelukkiger wordt. Het alternatief voor strijden,
vluchten en vermijden is acceptatie, zelfcompassie, en het maken van bewuste, waardengerichte keuzes.
Vaardigheden die iedereen kan leren.

Lichter leven: kijk anders naar je gewicht en je relatie met eten. Dit boek is dan ook geen handleiding om
af te vallen. Het is wél een gids met handige tips en trucs om het leven te leiden dat je diep van binnen het
liefste zou willen. Ongeacht welk gewicht of welk (eet)gedrag daar dan ook bij hoort. Dit boek gaat over het
omhelzen van wie je werkelijk bent, terwijl je onderweg bent naar wie je zou willen zijn.

Recensies (1)

Is Lichter leven het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Lichter leven