Lichtgedichten

Lichtgedichten

'Lichtgedichten... vlammetjes van inzicht...' is een unieke bundel met grotendeels spirituele, meditatieve en religieuze inhoud.
Deze inhoud verwijst vaak naar 'De Hogere Eenheid van Liefde,' waartoe wij allemaal behoren. Dit houdt dan tevens in dat wij, hoewel individueel verschillend, gelijk van waarde zijn.

De gedichten, de meeste simpel maar sommige nopend tot herlezen van 'wat staat er nu precies,' zijn bedoeld als 'vlammetjes van inzicht.' Die 'vlammetjes' zijn soms hartverwarmend en geest verlichtend en ze zijn bedoeld om tot herkenning en bezinning te komen.
Die herkenning en bezinning kunnen wij ook vinden via meditatie, als wij 'De Stilte' opzoeken en onze gedachten en zintuigen weten te verstillen. Immers dan pas treffen wij ons 'Ware Zelf' aan, waarover ook in menig gedicht wordt geschreven.

De lading van de gedichten is meestal neutraal.
Een enkel gedicht kan lichtjes confronteren, maar dan wel altijd met een humorvolle knipoog.

Religie & Spiritualiteit
Spiritualiteit