Lief dagboek...

Beatrice Sparks
Lief dagboek… gaat over een 14 jarig meisje (Nancy) dat ontzettend verliefd wordt op een volwassen jongen (Collin). Voor Nancy is Collin “Het Prins op het witte paard”. Ze kan goed met hem praten, leuke dingen met hem doen, iemand die haar niet als een kind behandeld, maar als een volwassen vrouw. Collin is voor haar helemaal de ware, denkt ze!

Op de avond dat Nancy’s moeder weggaat, nodigt ze Collin uit voor een etentje bij haar thuis. Gewoon een romantisch onschuldig avondje had het moeten worden. Het lijkt een perfecte avond te zijn! Het eten was lekker, lekker samen lachen enzovoorts. Collin moest om 0:00 uur naar huis gaan, en moest dat ook beloven te doen. Na een tijdje deed hij iets de wijn die ze aan het drinken waren, en begon Nancy handtastelijk aan te raken. Maar gelukkig op dat moment niet meer dan knuffelen en zoenen…

De klok sloeg 12 en Collin moest vertrekken, maar dat deed hij niet. Hij tilde Nancy op en bracht haar naar de slaapkamer van haar moeder. Nancy verzette zich, maar het hielp niet. Collin zei dat het fijn zou zijn, maar Nancy schreeuwde neeeee, ik wil niet, laat me los!! Ze werd misselijk verkracht door Collin. Collin verdween en kwam nooit meer terug, spoorloos!

Drie jaar na het “Romantische etentje” is Nancy dood(ze was 17 jaar). Overleden aan aids…

Na de mededeling dat ze besmet is met het HIV-virus wordt haar leven een nachtmerrie. In de lange maanden waarin Nancy moet leren leven met de wetenschap dat ze zal overlijden, heeft ze een dagboek bijgehouden waarin ze al haar angsten, geheimen en haatgevoelens heeft opgeschreven.

Lief dagboek… is vanaf de eerste geweldige ontmoetingen met Collin tot de laatste dag van Nancy’s leven een aangrijpend verhaal.

Is Lief dagboek... het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Lief dagboek...