Liefde bij wijze van spreken

Gelezen 30 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 15 Favoriet 1 Recensies 3
Literatuur & Romans Artikelen 3 Lijsten 2 Spots 2   Topics 0
Alex Jespers, auteur van een weergaloze succesroman maar inmiddels op zijn retour, beseft bij aanvang van deze vertelling dat het niet zal meevallen om uit te leggen hoe hij meer dan twintig jaar geleden verzeild raakte in een driehoeksverhouding met Jasper en Kristien Fielinckx - een broer en een zus die als tieners hun ouders bij een auto-ongeluk hebben verloren. Als die geschiedenis over liefde ging, waarover gaat de liefde dan? Nog moeilijker zal het zijn om te achterhalen wat de betrekkingen tussen hen drieën daarna zo grondig deed ontsporen. Met onuitwisbare gevolgen.
Niets van wat ik heb geschreven, vormt een bewijs voor welke waarheid dan ook, zo besluit Alex zijn veelgelaagde relaas. Maar het moest verteld worden. Het mocht niet onuitgesproken blijven. Het heet Liefde bij wijze van spreken.

De Bezige Bij Amsterdam
15 januari 2015
20 november 2014

Guy Doms Hebban Recensent

Vooral bij wijze van spreken

door: Guy Doms 3 reacties 1 like

Een titel van een interessant boek is vaak veelzeggend; bij Liefde bij wijze van spreken is  vooral ‘bij wijze van spreken’ belangrijk. Verwacht hier vooral geen ode aan de liefde, integendeel! Dit is de zesde roman van de Vlaamse, eigenzinnige auteur Yves Petry (1967). Hij heeft er ruim...

Reacties op: Liefde bij wijze van spreken