Liefde in strijd met de wet

Wanneer Margot Sieburgh op haar negentiende de Libanees Fadi ontmoet, raken ze op slag verliefd. Twee maanden lang hebben ze een onbezorgde tijd, maar dan wordt Fadi opgepakt. Hij heeft namelijk geen verblijfsvergunning en wordt in detentie geplaatst. Dat markeert het begin van een jarenlange rollercoaster, waarin Margot en Fadi strijden om gerechtigdheid. Na een verhuizing naar België, waarin ze hopen meer kans te krijgen op een verblijfsvergunning, komen ze voor onrecht en machteloosheid te staan. Van rechercheurs die hun relatie tot hun onderzoeksobject maken, tot keer op keer voor de rechter te worden gesleept. Daarnaast zijn er de culturele verschillen tussen beiden, die af en toe botsen. Zullen ze het redden samen? Liefde in strijd met de wet is een aangrijpend liefdesverhaal, een kijkje in de wereld van een jong stel dat knokt voor hun geluk. +

Waargebeurde verhalen
Brave New Books
02 juni 2021
02 juni 2021

Reacties op: Liefde in strijd met de wet