Liefde in tijden van corona

Natuurlijk nodigt de corona-pandemie en alle onzekerheden en onrust daaromtrent uit om apocalyptische verhalen a la De beproeving (The Stand) van Stephen King te schrijven, maar daar hebben we expliciet niet voor gekozen. De inspiratie voor de titel van deze schrijfwedstrijd is het boek Liefde in tijden van cholera van Gabriel García Márquez. Het boek gaat maar ten dele over de ziekte cholera, maar het levert wel achtergrond en referenties in de tekst. Hetzelfde zien we voor ons bij de schrijfwedstrijd Liefde in tijden van corona.

Daarom was de opdracht: "Je kunt liefde in tijden van corona letterlijk opvatten, of het gebruiken als inspiratiepunt om over een ander onderwerp te schrijven, maar we zien graag een verhaal dat inspireert en dat gaat over liefde, ondersteuning, hoop en kracht. Horror en narigheid past niet bij deze wedstrijd, het gaat er vooral om de lezer een hart onder de riem te steken in deze vreemde periode."

De verhalen waren heel divers, maar twee verhalen staken er bovenuit. Er kan echter maar één winnaar zijn en dat is het verhaal Gelukskoekjes van Bauke VermaasDe runners-up in deze wedstrijd zijn: Jeroen Lommelen, José van Winden, P2020 en Shanna de Jong

Download de epub

Is Liefde in tijden van corona het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Liefde in tijden van corona