Liefdeologie

Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

In het begin schiep God Adam. Toen maakte hij Eva. En sindsdien proberen we te ontdekken hoe liefde werkt. Liefdeologie is precies dat—een ontdekkingstocht naar de theologie van liefde. In het begin schiep God Adam. Toen maakte hij Eva. En sindsdien proberen we te ontdekken hoe liefde werkt. Liefdeologie is precies dat—een ontdekkingstocht naar de theologie van liefde. Op een persoonlijke manier deelt voorganger en leraar John Mark Comer hoe gezonde man/vrouw relaties eruit horen te zien—hoe God het oorspronkelijk bedoeld had. En wat er mis is gegaan—de gevolgen in dit post-Eden tijdperk. Hij schrijft zowel vanuit eigen ervaring als door Bijbelse liefdesverhalen, en verandert daarmee dit boek in een meeslepend en fascinerend avontuur. Liefdeologie begint met het huwelijk. En gaat vandaar terug naar verkering, verliefdheid en alles wat daar tussenin zit. Comer schrijft over seksualiteit, romantiek, vrijgezel zijn en wat het betekent om man of vrouw te zijn. Het boek sluit af met een eerlijke, ongenuanceerde, ‘niets-is-te-gek’-vraag en antwoord sessie, waarin de meest gestelde vragen over seksualiteit en relaties aan bod komen. Dit is een boek voor vrijgezellen, verliefde en verloofde stellen, en getrouwden—zowel binnen als buiten de kerk—die willen leren wat de Bijbel zegt over liefde, seks en relaties.

E. Bomhof
01 augustus 2018