Liever zot dan zombie

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Liever zot dan zombie.' Een titel die er geen doekjes om windt.

Schrijver en artiest Andy Buyst is ervaringsdeskundige en laat in zijn eerste boek meteen zijn hart aan het woord nadat hij als opvoeder met twaalf jaar ervaring plots aan de andere kant van de hulpverlening kwam te staan... Hij vertelt eerlijk en puur over de psychoses die hij ervaren heeft waardoor het een rauw, maar prachtig, openhartig én verrassend hoopvol verhaal geworden is. Want er is licht aan het einde van de soms toch wel donkere tunnel van de westerse geestelijke gezondheidszorg. Het kan namelijk anders volgens hem; voornamelijk door terug te gaan naar onze essentie en dat liefst in verbinding met de natuur. Pure levenskunst...
Met evenveel nadruk op leven als kunst, want in het boek schrijft hij niet alleen over het leven zelf, maar voegde hij ook zelfgeschreven liedjesteksten toe die je tot in je ziel zullen raken.

Andy is dus een man met een stevige rugzak. Al zit er ondertussen voornamelijk levenswijsheid en een gigantische dosis tips en tricks in om een 'gek' bestaan zo aangenaam mogelijk vorm te geven. Zelf koos hij ervoor om geen klassieke job meer uit te oefenen, maar te kiezen voor de hoogste levenskwaliteit door te doen waarvan hij voelt dat het goed voor hem is: schrijven, musiceren en zijn verhaal delen met een publiek.
Als je jezelf écht goed leert kennen, zou je immers wel eens versteld kunnen staan over de prachtige uniciteit van de persoon die je bent en dat wenst de schrijver iedereen toe.

Dit boek neemt je dus mee op het traject dat Andy aflegde -van opvoeder tot 'geesteszieke patiënt' na twee gedwongen opnames in de psychiatrie- en hoe hij alles op eigen kracht ompoolde tot een leerrijke ervaring en het project Stigmartha in de wereld zette!

Literaire non-fictie algemeen
Paris Books
23 februari 2021
23 februari 2021
9789493191440

Reacties op: Liever zot dan zombie