Lilith

Centraal in dit tweede avontuur van de verlegen maar dappere Emily Laing, staat de speurtocht naar haar vriendin, de spoorloos verdwenen Aurora Fitzrovia. Tijdens die zoektocht ontdekt Emily dat er, naast het ondergrondse Londen, nog meer ondergrondse steden zijn, en ook daar vertoeven de vreemdste wezens in het donker van de tunnels.

Dit boek is in de kern een speurtocht naar afkomst, naar de eigen identiteit – een speurtocht die van alle tijden is. Wat de innemende Emily net zo gedenkwaardig maakt als Tolkiens Frodo, is haar gedreven zoeken naar de waarheid. Wat Emily met Rowlings Harry Potter gemeen heeft, is dat ze haar avonturen beleeft in een wereld die naast de onze bestaat.

‘Christoph Marzi schildert een fascinerende mythische wereld vol vergeten en tegelijk springlevende wezens. Verleden en heden worden één.’ – Markus Heitz

Is Lilith het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Lilith