Lola voor altijd

Lola voor altijd

Rank 1349 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 30 Favoriet 0 Recensies 0
Literatuur & Romans Artikelen 2   Topics 0

Julia Khusainova neemt je mee naar een wereld die nu al verdwenen lijkt: het exuberante Moskou waar je om drie uur ’s nachts zowel cocaïne en een pistool voor Russische roulette als de nieuwe roman van Victor Pelevin kon krijgen. Een wereld waarin Russisch geld doorstroomde naar de Zuidas om witgewassen te worden door een doortrapt financieel directeur. Een wereld die sinds kort gedoemd is tot een nieuwe, onzekere toekomst.

Ontmoet een bont gezelschap aan personages die Moskou en Amsterdam op een krankzinnige manier verbinden. Een meisje uit Amsterdam-Noord dat van Elvis Presley, Quentin Tarantino, zware shag en feesten tot diep in de nacht houdt. Een melancholische wiskundige uit Moskou die graag stiletto’s draagt en zich in bizarre (liefdes)avonturen stort. Een geniale muzikant, een scheikundeprofessor en een sluwe private-equitydirecteur op de Zuidas. Ze delen één ding: allemaal hebben ze er moeite mee om een echte verbinding met iemand anders aan te gaan, terwijl ze zo naar liefde hunkeren.

Lola voor altijd is een uitbundige, groteske ode aan het leven en de liefde.

Prometheus
26 januari 2023