Loslaten. Ik pieker als ik niet tegenwoordig ben.

Rank 4394 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Piekeren zit in elke mensdag. Het is eigen aan het menselijke brein. Maar piekeren kan ook problematisch worden. Piekeren leidt dan tot verstarring en verlamming en in erge gevallen kan piekeren bijdragen tot het ontwikkelen van angst- en stemmingsproblemen.
Aan de hand van een aantal elementen uit de cognitieve gedragstherapie bieden de auteurs steun voor mensen die piekerproblemen hebben. De gehanteerde aanpak is wetenschappelijk onderbouwd. De lezer kan meteen aan de slag met een aantal oefeningen. Aan de hand van een stap voor stap methode maakt de lezer eerst kennis met enkele technieken van aandachtstraining (terug te vinden op de bijhorende cd). Vervolgens migt de klemtoon op hoe je kan leren anders te handelen en denken. Het boek sluit af met een aantal inzichten uit de positieve psychologie.
Deze publicatie vervangt zeker niet de therapie onder begeleiding van een professional. Maar het is eenda eerste stap op weg om je piekeren de baas te kunnen.
Academia Press
9789038220383