Lucy, Darwin & Lady Gaga

Om heden en toekomst te kunnen duiden, moeten we graven in ons diepe verleden
Evolutionair psycholoog Mark van Vugt neemt ons mee op een reis door de menselijke evolutie. Van de Afrikaanse savanne, waar de eerste mensachtigen leefden als jagers en verzamelaars, naar het torentje van Mark Rutte. We ontdekken dat we helemaal niet zoveel verschillen van de mens van 3,2 miljoen jaar geleden. Door de bril van Darwin kijken we naar alledaagse en bijzondere aspecten van onze soort; van hoe we kinderen opvoeden tot hoe we politieke leiders kiezen. En we ontdekken waarom we het moeilijk vinden om ons gedrag aan te passen aan nieuwe problemen als klimaatverandering, internetverslaving en de obesitasepidemie.

Recensies (1)

Is Lucy, Darwin & Lady Gaga het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Lucy, Darwin & Lady Gaga