Maak me blij

Maak me blij

Gelezen 23 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 8 Favoriet 0 Recensies 0
Elk weekend komt Ziggy haar zieke moeder verzorgen en vertelt over haar uitspattingen in het woelige lesbische wereldje van Amsterdam. Terwijl ze haar moeder helpt met het toiletbezoek en haar installeert voor nieuwe afleveringen van hun favoriete tv-series, levert haar moeder uitgebreid commentaar op meeneemmeisjes, Star Trek en de noodzaak van verse patat.
Aan deze harmonieuze routine komt een einde als Ziggy via het internet Adisa ontmoet. Het is het begin van een tumultueuze relatie die echter vrij abrupt eindigt.
Ze probeert Adisa uit haar leven te bannen. Tevergeefs, want een romantisch reisje naar het Griekse eiland Thassos was al geboekt en valt niet meer te annuleren. Op vakantie gaan met je kersverse ex: de Grieken zouden dat 'hubris' noemen. Terwijl het eiland beheerst wordt door een merkwaardig burgeroorlogje en de zon genadeloos aan de hemel staat, proberen Ziggy en Adisa er het beste van te maken. Tot het noodlot ze dichter bij elkaar brengt dan ze ooit hadden kunnen vermoeden.

Uitgeverij Nijgh & Van Ditmar
21 april 2005