Macabere verhalen

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Fantasy & SF   Topics 0

Een Pruisische onderzeebootkapitein die zichzelf terugvindt in de magische verzonken stad Atlantis. De inslag van een mysterieuze meteoor die een even plotseling als tomeloos kwaad uit de aarde laat ontsnappen en de mens in ontzetting achterlaat. In De kleur uit de ruimte, waarin een aantal van H.P. Lovecrafts favoriete en meest karakteristieke verhalen zijn gebundeld, neemt hij ons, langs droom en drogbeeld, mee op een huiveringwekkende reis door zijn door nachtmerries geplaagde hoofd. Aangewakkerd door zijn eigen hersenschimmen, maar ook door de snelle vooruitgang in onder meer de astronomie, biologie en geologie, roept Lovecraft een fantastische wereld op waarin de angst voor het onbekende zegeviert. Een tijdloze wereld die als hommage aan Edgar Allan Poe tot op de dag van vandaag uniek is. Howard Philips Lovecraft (1890 -1937) en zijn macabere verhalen verwierven pas in de jaren veertig echte faam. Al snel kregen zij een cultstatus en gaven kosmische horror daarmee een unieke en onwrikbare plek binnen de wereldliteratuur. Meermaals werd Lovecraft uitgeroepen tot een van de belangrijkste schrijvers van de twintigste eeuw. De verhalen van Lovecraft beïnvloedden en inspireerden schrijvers als Stephen King, Neil Gaiman en Michel Houllebecq, maar ook filmmakers als Guillermo del Torro en John Carpenter.

Fantasy & SF
Uitgeverij Atlas Contact b.v.
01 januari 1967
24 september 2020