Mag ik het klokhuis?

Vrijheid … een ideaal dat het leven van veel mensen beheerst. Waarom? Leven in een vrij land betekent toch dat vrijheid onze dagelijkse werkelijkheid is? Of misschien juist niet? Wat is vrijheid eigenlijk? En hoe bereik je die? Dit waren de kernvragen die de hoofdpersoon als zijn kompas gebruikte op zijn zoektocht naar het geheim van vrijheid.
Geboren in het begin van de oorlog, groeide hij op in het Nederland van ‘na de bevrijding’ onder de hoede van Oranjegezinde grootouders in de geheimzinnige setting van een afwezige vader waar niemand over sprak. Vaders duistere erfenis creëerde een spanningsveld waarin diens zoon al jong zijn eigen weg moest vinden binnen een milieu in de onderste laag van de samenleving, waar hij zich gevangen voelde. Vrijheid werd zijn levensdoel.
Het werd een avontuurlijke ontdekkingstocht, een afwisselende reis over toppen en door diepe dalen, die eindigt in de afzondering van de Australische outback. Daar ontstaat eindelijk het inzicht hoe de langgezochte vrijheid werkelijkheid kan worden.

Recensies (3)

Meer recensies

Is Mag ik het klokhuis? het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Mag ik het klokhuis?