Mamita

Jounalist Inez van Oord en fotograaf Mirjam Bleeker gingen dertig dagen naar Mamita Helena. Naar Niños del Arco Iris, een project voor vergeten kinderen in Urubamba. Hun vrienden, designer Pieke Bergmans en kunstenares Jet Bergmans gingen met hen mee.

Vier vrouwen vertrekken naar Peru met het idee een boek te maken voor Helena, of beter, over haar project. Aangestoken door Helena's motto 'Ik wil teruggeven aan het leven' geven de vier terug wat ze daar hebben ervaren. Zij geven het terug aan het papier; de een via indrukwekkend mooie foto's, de nader via mysterieus mooie tekeningen; de derde visualiseert een droom vol symbolen, en de vierde schrijft alles op.
Dit boek is het resultaat van hun samenwerking met Helena.

De opbrengst van deze uitgave gaat naar de kinderen, naar de scholen, naar de artsen van Niños del Arco Iris. Zo geeft u ook iets terug aan het leven. En in ruil ontvangt u een stralende lach en schitterende ogen. Kijk maar.

www.mamitahelena.com

Is Mamita het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Mamita