Een man uit het dal van Spoleto

"Er leefde een man in de stad Assisi gelegen in het dal van Spoleto, en zijn naam was Franciscus."
Nolthenius' uitgangspunt is dat het fenomeen Franciscus niet los te zien is van zijn tijd. De bronnen die ons ter beschikking staan worden kritischer geanalyseerd.
Dit boek sluit zich aan bij de zoekactie naar de 'historische Franciscus'. Het laat tijdgenoten aan het woord, of vat tijdgenoten samen daar waar hun verhaaltrant te omstandig of te moralistisch is om een moderne lezer te boeien.
Deel 1 laat kroniekschrijvers en huns gelijken verhalen wat er tussen 1180 en 1226 zoal is voorgevallen in Assisi en daaromheen.
In deel 2 berichten volgelingen van Franciscus wat ze zich van zijn leven herinneren.
In deel 3 komt de auteur zelf aan het woord om haar visie op het voorafgaande te geven.

Is Een man uit het dal van Spoleto het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Een man uit het dal van Spoleto