Manifest van een immigrant

We zouden immigranten moeten verwelkomen in plaats van vrezen. Dat stelt Suketu Mehta in dit verhelderende betoog. Immigratie levert namelijk juist veel goeds op en brengt landen en gemeenschappen tot bloei. Zo was Silicon Valley niet hetzelfde geweest zonder Steve Jobs, zoon van een Syrische immigrant. Mehta sprak met talloze immigranten – die hij ‘alledaagse helden’ noemt – die huis en haard achterlieten in de hoop op een betere toekomst voor zichzelf en hun geliefden. Mehta’s aanstekelijke empathie maakt grote indruk. Manifest van een immigrant is een hoogst noodzakelijke toevoeging aan het hedendaagse debat.

Redactionele recensie

Recensies (1)

Is Manifest van een immigrant het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Manifest van een immigrant