Manifest van een immigrant

Manifest van een immigrant

Rank 8075 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 1

We zouden immigranten moeten verwelkomen in plaats van vrezen. Dat stelt Suketu Mehta in dit verhelderende betoog. Immigratie levert namelijk juist veel goeds op en brengt landen en gemeenschappen tot bloei. Zo was Silicon Valley niet hetzelfde geweest zonder Steve Jobs, zoon van een Syrische immigrant. Mehta sprak met talloze immigranten – die hij ‘alledaagse helden’ noemt – die huis en haard achterlieten in de hoop op een betere toekomst voor zichzelf en hun geliefden. Mehta’s aanstekelijke empathie maakt grote indruk. Manifest van een immigrant is een hoogst noodzakelijke toevoeging aan het hedendaagse debat.

Mens & Maatschappij
Atlas Contact
25 september 2019

Hebban recensie

Laura Hebban Recensent

Immigratie vanuit een persoonlijk perspectief

door Laura op 20-11-2019

Suketu Mehta is schrijver en hoogleraar journalistiek aan de New York University. Hij werd geboren in India, groeide op in Bombay en emigreerde op zijn veertiende met zijn gezin naar New York. In 2004 bracht hij Maximum City uit (vertaald als Bombay, mateloze stad) waarin hij schrijft over Bombay, haar inwoners en zijn eigen jeugd daar. Het boek werd in 2005 genomineerd voor een Pulitzerprijs.

...