Meer dan 5,2 miljoen beoordelingen en recensies Organiseer de boeken die je wilt lezen of gelezen hebt Het laatste boekennieuws Word gratis lid

Door jou ben ik mij

`Door jou ben ik mij' van Hinke van Abbema is het liefdesverhaal van Jona en Marouan, twee Rotterdamse tienerjongens. Als Jona met zijn broertje Lucas bij een voetbalwedstrijd de Marokkaanse Marouan ontmoet, is hij geïntrigeerd door zijn sprankelende karakter. Jona en Marouan worden goede vrienden, en Jona kan er niet meer omheen: hij is verliefd. Wat nu? Niemand weet dat hij op jongens valt, behalve een paar van zijn beste vrienden. Jona zit in de knoop en weet niet hoe hij zijn liefde voor Marouan moet combineren met zijn christelijke opvoeding. Hoe zullen zijn ouders reageren? Mag hij wel, kán hij wel homo zijn? Hinke van Abbema (Rotterdam) is theoloog en houdt van schrijven. Ze gaat regelmatig voor in kerkdiensten en is in Rotterdam werkzaam als pionier onder zinzoekers. Met dit liefdesverhaal wil ze de diversiteit van Gods goede schepping laten zien. `Wat een heerlijk liefdesverhaal. Ik heb het in één ruk uitgelezen. Het kan dus wel: gay, gelovig en gelukkig.' - Corien Oranje

Toon details

Redactionele recensie

Is Door jou ben ik mij het boek voor jouw Reading Challenge?
Op naar de challenge

Populaire boeken in hetzelfde genre

Boeken van dezelfde auteur

Gesponsord

Als lezer word je uitgenodigd mee te denken en krijg je voldoende hints en vermoedens toegespeeld en toch sta je continu op het verkeerde been.

Doe mee aan de Hebban Boek van de Maand Challenge en lees mee met de Hebban Crew. 16 verrassende boeken in 16 maanden!

Reageren op Door jou ben ik mij

Wil je kort reageren op dit boek of een vraag stellen aan andere lezers, plaats dan een reactie.