Mijn toekomst is Roos

Peter snapt lange tijd niet wat er met hem aan de hand is en waarom hij zo in de war raakt als hij op school bij de jongens wordt ingedeeld. Op een dag ontdekt hij hoe dat komt: hij is transgender. Zijn beste vriend Lucas accepteert het direct en komt met een nieuwe naam: Roos.

Na de zomervakantie begint Roos op de middelbare school als meisje, maar dat wordt niet door iedereen geaccepteerd. Gelukkig staat Lucas naast haar bij elke stap die gezet moet worden in de transitie. Roos en Lucas groeien steeds dichter naar elkaar toe, maar Lucas heeft zelf ook zijn eigen problemen en moet dealen met zijn verleden. Op een kwade dag gaat het helemaal mis. Is de toekomst van Roos samen met Lucas?

Recensies (18)

Meer recensies

Is Mijn toekomst is Roos het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Mijn toekomst is Roos